Friday, November 20, 2009

Duit, duit di mana kau duit $$$

Duit, duit di mana kau duit... teringat lagu M. Nasir pasal duit-duit ni. Dan yang penting semua org takkan lepas dari cakap pasal duit. kalau tak cakap pun, hidup tak kan sempurna tanpa duit, bukan sahaja sebagai simbol material tapi satu keperluan..

Hmmm, nape aku rasa hidup aku tak penah rasa cukup duit... iskkk tak baik lak cakap camtu mcm tak bersyukur...tapi bukan itu maksud aku. ape yg aku cube nak cakap is yela dahla bujang lagi, tapi hutang sini, sana - just can;t imagine dah kawin esok camne lak...



Kalau gaji naik pun, mcm takde beza ngan gaji dulu - still tak cukup... nape ek... padahal masa gaji dulu sama gak lebih kurang perbelanjaan die. camne nak simpan duit ni... huhuhuhuhuhuh... aku dah tak leh nak pk camne nk buat ni... tolonggggggggggg...

cume yg aku tahu sekarang, kene manage ngan bijak la duit ni. tapi kalau baru sehari due gaji dah tinggal ciput je camno nak manage lagi dah. hehhehe.. tak termanage den.



Ni gara2 nak kurus punye pasal la ni... berapa byk pelaburan dan buat...Puas Hati??? Hmmm leh dikatakan cuma .... cukupla kut setakat ni aku habiskan ke situ. nak ngabis bayar kad kredit ni aduhaii merintih air mata darah pun tak leh tolong. hehe... Moga Allah ringankan beban ini dan sentiasa murahkan rezekiku, keluargaku, sahabat2ku insyaAllah... Aminnn...
Iskk tak baik mengeluh...Astaghfirullahalazim.. :)

No comments:

Post a Comment